המהנדסת שמזהירה מפני היהלום המהונדס

כתבת: שניה הדר, Instagram- @shaniya_hadar

יהלום, הממתק של הטבע שכל אישה בשנים האחרונות הפך גם לממתק של יותר ויותר גברים סביבנו. אין לדעת אם זה הסגרים שגרמו לכולנו כבר לקדם עניינים זוגיים או שמא זה פשוט הפך לסמל סטטוס אצלנו מלבד הכותרת "מאורסת". הביקוש עולה, וכשביקש עולה – עולים לו גם מתחרים.
מידי שנה אפשר לראות עליה לרגל של חתנים וזוגות נרגשים הפוקדים את הבורסה ובוחרים את היהלום שבכתר.

לאחרונה צץ עוד מתחרה מדומה בשוק היהלומים הנוצצים, היהלומים המהונדסים. אומרים שלא ניתן להבחין בהבדל בינו לבין יהלום אמיתי, אבל בעולם שכולו פלסטיק ורשתות חברתיות, אולי יהלום אמיתי, כמו אהבה אמיתית הוא הדבר הנדיר באמת? 

גילוי נאות וחשוב: אני הפרזנטורית של רוגל יהלומים כבר מספר שנים , עונדת את התכשיטים הנוצצים של רוגל וההיכרות עם שלומית רוגל והמותג היא מצוינת בדיוק בעקבות ההיכרות הראשונית שלנו , הייתי חייבת להבין, מה באמת ההבדל בין יהלומים אמיתיים ליהלומי מעבדה ? 

אם זה נראה כמו יהלום, מדוע זה לא באמת יהלום? הלכתי להתייעץ עם מומחית, הופתעתי ממה ששמעתי לא אשקר. אבל אתן לכם לקרוא ותחליטו בעצמכם. גבירותי ורבותי - היהלומנית שלומית רוגל עונה על שאלת השאלות – מה האמת מאחורי יהלומי מעבדה? 


אז קודם כל שלומית, מה זה בעצם יהלום מעבדה?
יהלום מעבדה זה כינוי לאבן שמגדלים בשיטות טכנולוגיות מתקדמות במעבדה. בעצם, מבחינה ביולוגית היהלום האמיתי ויהלום המעבדה חולקים כמעט את כל התכונות וגם את אלו הנראות לעין , אולם ההבדל המהותי בין השניים הוא שאחד אמיתי- כלומר יהלום שנכרה מבטן האדמה - והשני הוא חיקוי של היהלום האמיתי- כזה שגודל במעבדה.  
יהלומים אמיתיים הם יקרים בגלל נדירותם , הם נוצרו לפני אלפי שנים תחת לחץ גבוהה בטמפרטורה גבוהה , מקורם עמוק בבטן האדמה , תוצר של אמא אדמה בשלמותה. כל יהלום הוא בעצם פרי יצירתם של אלפי שנים בבטן האדמה, אנחנו היהלומנים למעשה רק חושפים את היופי של היהלום הטבעי בעזרת חיתוך, ניקוי של האבן והעיצוב."
לעומתם, יהלום המעבדה הוא יהלום שגודל במעבדה בצורה מלאכותית על ידי אדם במעבדה.
מחירו הוא נגזרת של עלות הטכנולוגיה ולא ניתן להתייחס אליו כחומר טבעי/ נדיר . ועל כן נדירותו אינה  בעלת השוואה כלל.
 
למה זה באמת משנה לי בתור לקוחה?
הנטייה הראשונית היא אכן לחשוב כי זה אותו הדבר, אבל העניין הוא חיקוי של יהלום הוא תוצר של פיתוח טכנולוגי, מחירו בוודאות ירד עם השנים ולכן מי שקונה היום יהלומי מעבדה יצטער מאוד לגלות כי  מה שהוא משלם עליו היום אלפי שקלים בעוד שנה - שנתיים - המחיר צפוי לרדת  למאות שקלים בודדים ככל שהטכנולוגיה תתפתח ,.
בעוד שמחירי היהלומים האמיתיים רק הולך ועולה שכן נדירותם עולה, מחירי היהלומים המלאכותיים רק הולכים ויורדים ככל הטכנולוגיה משתפרת. האחד ישמור על ערכו - השקעה נבונה והשני יאבד מערכו 
בתור לקוחה את יכולה לראות את ההוצאה הכספית הגבוהה על יהלום אמיתי כנכס, שישמור על ערכו ,. כי להבדיל מיהלומי מעבדה, הערך שלו נשמר עם השנים.  יהלומי מעבדה באמת יותר זולים מיהלום אמיתי, אבל לשלם 5000 ₪ עבור יהלום בעוד שנים ספורות  יהיה שווה 500 ₪ ומשם עוד ימשיך לרדת עם הזמן, זה מאכזב ובזבוז של כספים, בעיניי מי שרוצה לקנות יהלום מעבדה עדיף שיתאפק מעט ויקנה אותו ממש בזול בעוד שנה שנתיים בקניון , מי שרוצה לקנות
.תכשיט באלפי שקלים- עדיף שיקנה יהלומים טבעיים ולא את החיקוי
אז איך אני יכולה להיות בטוחה שאני קונה יהלום אמיתי?
 הדרך הבטוחה ביותר ביותר לקנות יהלום טבעי ולהיות משוכנעים שלא יהיה בלבול עם יהלומי מעבדה היא לקנות במקום שלא מוכר יהלומי מעבדה , כך אין סכנה שיהיה בלבול בין היהלום שלך לבין יהלום המעבדה. 
ודאי כי את מקבלת תעודה גמולוגית של אחת מהמעבודת המובילות בתחום -EGL \ GIA - בתעודה יהיה מצויין אם היהלום טבעי. : Natural Diamond 
השיחה עם שלומית עזרה לי להבין את הצורך העמוק שלנו כבני אדם בדבר האמיתי. 
לחשוב בקול רם … האם אני הייתי רוצה לקבל יהלום אמיתי  או האם הייתי מסתפקת ביהלום מעבדה?
התשובה ברורה לי . כי כמו יהלום שהוא נוצר מהדבר הכי טבעי שיש לנו כאן בעולם שכולו נוצצים מהונדסים, ככה גם אני רוצה את הדבר האמיתי, לא חיקוי, לא כמו, לא דומה – אלא את הדבר האמיתי. החזק, היציב וזה שלא משנה כמה ינסו לא יצליחו לחקות הוא לנצח ישאר נדיר. 

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם

מחירון יהלום EGL

מחירון יהלום EGL

רוגל יהלומים

מחירון יהלום EGL

₪1,716

צמיד טניס מילנו 1.8 קראט

צמיד טניס מילנו 1.8 קראט

רוגל יהלומים

צמיד טניס מילנו 1.8 קראט

₪8,900

Mini stud earrings מחירון

Mini stud earrings מחירון

רוגל יהלומים

Mini stud earrings מחירון

₪1,690

טבעת יהלום 1.2 קראט אמה

טבעת יהלום 1.2 קראט אמה

רוגל יהלומים

טבעת יהלום 1.2 קראט אמה

₪25,493

טבעת יהלומים קים

טבעת יהלומים קים

רוגל יהלומים

טבעת יהלומים קים

₪4,400