יהלומים שחורים

יהלומים בצבע שחור הנקראים יהלומים שחורים אינם "המצאה חדשה" אלו הם יהלומים אמיתיים אשר נמצאים בתעשייה כבר זמן רב, בשנים האחרונות אנחנו רואים אותם יותר ויותר , לרוב יהלומים שחורים ישולבו בתכשיטים שמסווגים יותר כאפנתיים , או כבחירה למי שרוצה תכשיט יהלומים קצת אחרת , יהלומים שחורים הם בהחלט אמירה אופנתית ו"לא כמו כולן.."  

החומר ממנו עשויים היהלומים השחורים הוא קריסטל פחמני – ולכן הם יהלומים לכל דבר. אולם, זהו פרדוקס, הם לא עושים את הדבר היחיד שיהלומים מפורסמים בגינם – הם לא מנצנצים, הם סופחים אור במקום להחזיר אור.

האם יהלומים שחורים הם זולים יותר או יקרים יותר מיהלומים לבנים ?

ככלל רוב היהלומים השחורים שאנחנו רואים בחנויות תכשיטים וגם היהלומים השחורים המוצעים על ידי סטודיו רוגל יהלומים הם יהלומים שחורים צבועים בתנור- כלומר מכניסים את היהלום השחור הצבוע לתנור בטמפרטורה גבוהה מאוד ו"צובעים" את היהלום ע"י פיחום שלו. מסיבה זו רוב היהלומים השחורים הם זולים יותר מהיהלומים לבנים שכן הם לרוב היו פעם יהלומים לבנים לא נקיים.

יהלומים אשר שחורים באופן טבעי הינם מאוד מאוד נדירים ולפיכך יכולים להיות יקרים יותר ולמעשה הם לא ממש שחורים אלה נמצאים על הגוונים של אפור.

כך למשל אחד מהיהלומים השחורים הטבעיים המפורסמים הוא "אורלוב השחור" גודלו 67.50 קראט, כאשר המכון הגמוולגי האמריקאי GIA דירג את האבן, הוא קבע שהיא בצבע ירוק-כחול עמוק.

מה צריך לדעת לפני שרוכשים יהלומים שחורים ?

מכיוון שהמראה של היהלום השחור הוא אטום , קמו לו חיקויים סינתטיים רבים , ולכן חשוב לקנות טבעת יהלומים שחורים (בדומה לכל טבעת יהלומים) במקום מהימן שמעניק לכם תעודה גימולוגית על הרכישה ומתחייב בפניכם כי היהלום הוא אמיתי.

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם

השאירו את הפרטים שלכם ויועצת היהלומים שלנו תחזור אליכם ותענה על כל שאלה שיש לכם